Følg mig på Bloglovin

Follow on Bloglovin

mandag den 17. marts 2014

Højbedene kommer

Vi er endelig i gang med køkkenhaven - 6 højbede af 9 er færdige :-) Håber vi får de sidste lavet i den her uge - det er godt nok hårdt at grave når man ikke gør det normalt :-) to spadestik ned går de - jeg endte med en blanding af købe jord - havejord og kompost.  Jeg er så spændt på at komme i gang med,  at så i bedene i næste måned - willa kan næsten heller ikke vente.

Når jeg kigger på mine nye bede får jeg kriller i maven - det er det her jeg har drømt om, så mange år i Nordjylland :-) sikke mange muligheder vi har nu - alt er så nyt.
Om aftenen studere jeg mine frøposer igen og igen - og grubler over, hvor meget af det jeg skal forspirer - hvilke planter er gode venner? Og hvordan skal mit system være mht sædskifte...  :-) Jeg bruger meget tid i mine yndlingshavegrupper - og sikke mange dejlige havemennesker jeg får ind i mit liv. Frø nørder, tomat entusiaster, havenydere, drivhus eksperter - alle sammen FANTASTISKE mennesker. Hvor er jeg bare heldig, at jeg får lov til at være en del af det - får lov til at gøre jorden lidt grønnere og maden lidt mere bærdygtig - og mine børn bliver dejlig nysgerrige og møgbeskidte af jord.

VI har det godt her på Paradisvej vej - haven er fyldt med forårs blomster og idag er de store påskeliljer sprunget ud :-)

Willa var ved at sprænges af stolthed her til morgen hun skal nemlig være en stjerne i stedet for en kogle i børnehaven :-) tænk mit barn skal i førskole gruppe - jeg synes jo det var igår jeg holdt hende for første gang og nu er hun en stor stærk modig pige på 4 år :-) med helt egne meninger!!! Og meget vigtigt egen trillebør og vandekande..

Jonathan snakker mere og mere - det er ikke alt hvad han siger vi kan forstå - men det går da frem ad :-) Han har lært, at køre med trillebøren uden at vælte - og han har lært ikke at pille alle mors planteskilte op ; ) Og han har gravet i bedene så jorden rigtig er kultiveret af små tykke fingre og en gul skovl.

Så det er ikke kun haven der blomstre,  men også os. Vores vindueskarme er fyldt med al det nye liv til haven - og jeg nusser om alle mine spirer og bliver så ked af det når nogen går til :'( men sådan er livet jo og er sikker på vi får masser tomater til sommer :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar