Følg mig på Bloglovin

Follow on Bloglovin

mandag den 25. november 2013

Fødselsdagsfester og flyttekasser

I weekenden har vi fejret Willa's 4 års fødselsdag godt og grundigt med venner og familie fra nær og fjern. Hun bliver godt nok først 4 år på lørdag (30/11) (4 år - tænk, at det er 4 år siden jeg fødte min første fødte. Hvor er hun blevet en stor pige med langt hår og egne holdninger til alting.)  Vi ville fejre hende nu før jeg gik i gang med at pakke hendes værelse ned.Det er jo helt umuligt, at lege prinsesser eller købmands butik med sine bedste venner, hvis man ikke har et værelse, at lege i - eller hvad med sodavands diskodasko, det er der heller ikke plads til inde i stuen, hvor de voksne skulle være - med deres kaffe og snak. 

Det forholder sig nemlig sådan, at vi skal pakke hendes ned først fordi, det er der inde alle flyttekasserne skal bo de næste par uger - ja tænk nu handler det KUN om uger - ikke måneder - men uger før vi flytter til huset på Paradisvej. Nexø kalder på os - og vi er ved at være klar til at pakke hele livet, som vi kender det ned i kasser lavet af hård pap - det føles lidt syret. OG HVORDAN får jeg pakket det hele godt ned. Der er bare så mange ting i ens hverdag som i virkeligheden er en smule uhandy når det skal ned i en STOR papkasse?? Er allerede kommet op og slås med Willa's playmobil slot - der IKKE er pakke venligt. Men med til Bornholm det kommer det - og jeg håber det overlever turen. Jeg tænkte allerede på, hvordan vi skulle flytte det når tiden kom, da vi gav hende det i julegave sidste år. Der vidste jeg dog ikke, at vi allerede ville skulle flytte slottet nu her et år efter. Hvor er det vildt!!!

Willa har nydt, at have masser af gæster - det elsker hun nemlig - jeg tror vi alle er lidt matte i koderne idag efter al den kage og alle de dejlige samtaler og knus fra vores kære. Hun er også blevet begavet - selvfølgelig med tilpas mange lyserøde - glitter - glimmer ting som en 4 årig prinsesse jo har brug for, ja det er nok livsnødvendigt. (især når man hedder Willa Mia).Og lillebror blev også begavet med både en dejlig abebamse (som han har navngivet Abe-be), som han har sovet med siden og en sej traktor med katapult - der var det første han hentede, da han stod op i morges. Og jeg har også fået en gave - det smukkeste maleri til min nye stue fra søde Lise.

Jeg har nydt, at få lov til, at forkæle alle de dejlige mennesker i vores liv her højt mod nord. Med masser af søde sager - og jeg elsker det der, med at stå op kl 7 og så vide, at indtil deadline kl 13 skal man bare have fuld fart på - alt er timet i mit køkken og tempoet er højt. Nok lidt for højt til en 1 årig tumling - Jonathan var bestemt ikke tilfreds med at mor skulle bage så meget - men så fik han lov til at slikke skålen med rutebils flødeskum og så blev han en sød lille dreng igen ; ) Jeg må lige sætte lidt billeder ind fra fødselsdagsfesterne til sidst i det her indlæg

Jeg tror vi har fået pakket 9 kasser herhjemme nu - er godt nok spændt på, hvor mange der skal til før vores 105 kvm står tomt? 60 måske? Og selv om det føles godt, at pakke ned og det jo ER DET jeg har set frem til at begynde med så længe - var det utrolig svært, at komme igang - der var pludselig 117 andre ting jeg lige skulle først - så den der æblekage i køleskabet ikke lidt trist ud - den måtte jeg lige spise. Og filmene på netflix ser jo ikke sig selv - og det der job måtte jeg også lige søge først - og jeg kunne jo også bare gå rundt og rundt om mig selv. For selv om det er fantastisk at nu er det nu - så er det også bare så hårdt, at forlade sit hjem og alt det man kender.

Men jeg er sikker på det bliver rigtig godt - når bare vi er kommet der over og har fået apkket alle de mange kasser ud igen. (puhha det er jeg ikke sikker på jeg glæder mig til).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar