Følg mig på Bloglovin

Follow on Bloglovin

fredag den 15. november 2013

Paradisvej lige rundt om hjørnet


Det begynder at komme tættere på nu - det føles som om, at hvis jeg strækker armen ud kan jeg næsten nå vores søde "lille" hus på Paradisvej. Det er ligesom, at kunne træde ind i en dagdrøm man i flere år har gået rundt og drømt. Jeg Marie - er HUSEJER. I hvertfald om lidt over en måned, så er det mit - eller vores er det jo ; ) Siden vi fandt huset i Juli har jeg bare gået og drømt om overtagelses dagen - ja man kan vel sige at Paradisvej har været i mine tanker døgnet rundt i over 4 mdr nu.

Jeg drømmer om, at gå ind at døren til vores hus for første gang, hvor det er VORES. Jeg drømmer om, at sætte ting på plads - planlægge mit nye køkken, hvor jeg skal trylle med pander og gryder - drømmer om, hvor glad Jonathan bliver når han kan gå ind på sit eget værelse. Han vil så gerne ind på Willas, så nu er det snart hns tur. Drømmer om kommende havefester - vennebesøg og AL den kærlighed vi skal fylde huset med. Det skal ud i hver en krog, fra kælder til kvist.

I går begyndte mig og Jonathan, at pakke den første flyttekasse - det føles rigtig godt. Nu er vi på vej, nu er det lige rundt om hjørnet. Jeg vender og drejer hver en ting før jeg kommer den i kassen og tænker på om jeg VIRKELIG ønsker, at den skal med til vores nye hjem. Har vi brug for den? Har den dårlige minder koblet på sig? Eller er der i virkeligheden nogen der har mere brug for tingen end os? : ) Det er dejligt at få sorteret ud.

Samtidig dukker utrolig mange følelser og tanker op når man kigger alle sine ting igennem - minder - og jeg giver mig selv lov til at mærke dem og mindes dem - for så er det lettere at give slip. Det er en kæmpe del af en flytning - det med at give slip. Og selv om det nogen gange gør ondt, ved jeg at det bliver HELT fantastisk når vi kommer ud på den anden side - og lukker døren til vores nye liv op - og alle bornholmerene bare råber VELKOMMEN - og hvis jeg er heldig har Ulla og Rie bagt kage til mig og står klar med en masse knus sammen med Maria og Selina. For hvor er det fantastisk, at jeg allerede har så mange dejlige mennesker tæt på Paradisvej der bare venter på at lave en masse dejlige minder med mig.

Og hvor er det spændende med alle de nye mennesker der vil krydse vores vej. Og gamle venner der kommer ind i vores liv igen - venner jeg har savnet rigtig meget. Det er jo som at vinde i LOTTO at få lov til at se dem alle sammen igen - og lave nye minder med dem. Ny Børnehave til Willa og Vuggestue til Jonathan - åh jeg håber deres overgang til det nye liv bliver let og fyldt med latter.

Nu vil jeg kigge dybt i flyttekassen igen kære venner - må i ha' en helt fantastisk fredag der ude. 



Jonathan pakker sammen med Mor

Det lille hus på Paradisvej

4 kommentarer:

  1. åh hvor jeg dog missunder dig at i nu snart skal flytte i eget hus, selvom det betyder at du skal helt til den anden ende af landet :(
    Det med at tænke hus, hvor skal vores ting være osv, tror det er lidt en pige ting, for jeg har det på samme måde, men Frank har nu også lidt af det, så nu glæder mig også helt vildt til april, hvor det er vores tur...

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også til at følge når du flytter ind og kommer på plads <3

      Slet