Følg mig på Bloglovin

Follow on Bloglovin

torsdag den 14. november 2013

Marie's Mad tabu - den dag Risengrøden igen blev venner med MaryMadGlad

Måske har du også en slags mad du gruer for, at skulle lave fx ting med husblas eller som mig noget der skal koges op med mælk.

Jeg har gået med en risengrøds kognings forbandelse siden November 2004. 

Jeg flyttede hjemmefra i Juli 2004, så jeg var helt ny ud i kogekunstens mysterier og endnu ikke kendt under navnet MaryMadGlad. Jeg boede i en gammel lidt skummel lejlighed midt i Nørresundby sammen med min daværende kæreste og en meget pelset kat som hedder Ramses (han bor hjemme hos min far og mor nu - da ham og Willa ikke kunne sammen)- Og jeg tænkte det der risengrød det kan jeg da sagtens klare, og jeg koger det i sengen ligesom min far og mor altid gør - det er så hyggeligt. MEN det gik grueligt galt, noget har jeg gjort forkert for da jeg hentede grøden under alle dynerne og tæpperne inde i sengen to timer efter - var den meget tynd og uspiselig.

Jeg må have været for nervøs for, at brænde mælken på - og derfor kan jeg i bagklogskabens tegn regne ud, at den har kogt alt for lidt op.

Men før idag har jeg bare ikke turdet tage risengrøden ved hornene og sige "JEG TØR GODT KOGE DIG". Jeg er lidt perfektionistisk når det gælder mad - og risengrøden anno 2004 sad nok bare rigtig godt fast inde i hovedet på mig ; )

Men nu har jeg jo to risengrøds elskende børn så jeg måtte prøve igen (Har dog en mand der vidst ikke synes det er vildt lækkert, men han spiste det da - og da jeg sagde "jeg indfører hermed grød torsdag resten af vinteren" sagde han da ikke NOOOOOOOOO). 

Og det lykkes - her sidder jeg efter et fuldendt risengrøds måltid der bare smagte PERFEKT af jul og nissebanden på Grønland og føler mig barnligt lykkelig. Jeg har klaret det - jeg kan faktisk godt koge risengrød - det bliver en god vinter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar